Главная Обратная связь

Дисциплины:

Архитектура (936)
Биология (6393)
География (744)
История (25)
Компьютеры (1497)
Кулинария (2184)
Культура (3938)
Литература (5778)
Математика (5918)
Медицина (9278)
Механика (2776)
Образование (13883)
Политика (26404)
Правоведение (321)
Психология (56518)
Религия (1833)
Социология (23400)
Спорт (2350)
Строительство (17942)
Технология (5741)
Транспорт (14634)
Физика (1043)
Философия (440)
Финансы (17336)
Химия (4931)
Экология (6055)
Экономика (9200)
Электроника (7621)


 

 

 

 



Ось чому тема моєї магістерської роботи досить актуальна в даний час



Шановний Голова та члени державної екзаменаційної комісії, вашій увазі пропонується магістерська робота на тему

« ВАСИЛЬ СТЕФАНИК –МАЙСТЕР ПСИХОЛОГІЧНОЇ НОВЕЛИ»

Творчість Василя Стефаника – яскрава сторінка української соціально-психологічної прози кінця XIX - початку XX століття. Його ім'я стоїть поряд з іменами таких видатних світових майстрів малої прози, як Гі де Мопассан, Проспер Меріме, Стефан Цвейг, Антон Чехов.

Чи не всі дослідники його творчості, починаючи від його сучасників – Лесі Українки, Івана Франка, Миколи Євшана, – вказували на надзвичайну художню майстерність письменника, уміння вкласти у мінімум слів максимум виражальності.

Проблемі форми і змісту, стильових особливостей, тематики і проблематики новел Василя Стефаника присвятили свої дослідження О.Білецький, І.Денисюк, С.Єфремов, М.Жулинський, Ф.Погребеник, П.Хропко та інші. Літературознавці стверджують, що основним у художній свідомості В.Стефаника був такий тип образного мислення, як експресіонізм. Проте в багатьох дослідженнях недостатньо приділяється увага поширеному на початку 20-х років в українському письменстві такому літературному напряму, як есхатологізм (катастрофізм), головною ідеєю якого є неминучість кари за гріхи світу, що мусять відкупитися кров'ю в день Страшного суду. Степан Хороб, аналізуючи прозу митця, вирізняє в ній мотиви покарання, спокути, ганьби і страху за скоєне, "спроектовані грядущими катаклізмами, від яких меркне все живе"

У подану магістерську роботу, окрім аналізу і встановлення власної позиції щодо досліджених новел, було включено літературознавчий огляд новел В. Стефаника, яким раніше або приділялося менше уваги, або аналіз цих творів подавався дещо у звуженому вигляді, із накладанням певної кальки у розкритті проблемних питань (наприклад, новела «Марія»), саме тому в ній досліджуються твори Василя Стефаника із позиції сучасного літературознавства.

Ось чому тема моєї магістерської роботи досить актуальна в даний час.

Метою магістерської роботи є вивчення художніх особливостей психологізму, а також встановлення стильових домінант експресіонізму та елементів екзистенціалізму у новелістиці Василя Стефаника.

Поставлена мета обумовила необхідність розв’язання таких конкретних завдань:

- розкрити найхарактерніші риси експресіонізму та екзистенціалізму в новелістиці майстра;

- визначити текстуальні особливості психологічних новел Василя Стефаника;

- розкрити символічність новел Василя Стефаника;

- охарактеризувати моделі психологічної поведінки героя новел в межових ситуаціях;

- обґрунтувати витоки образного мислення митця;

- проаналізувати ставлення автора до українського селянина на прикладі психологічної новели;

- зясувати місце і значення творчості письменника в літературному процесі початку ХХ століття.

Об’єкт дослідження – новели Василя Стефаника-експресіоніста першого та другого періодів творчості.

Предмет дослідження – художні особливості психологічних новел Василя Стефаника.

Новизна дослідження. На прикладі новелістики Василя Стефаника першого та другого періодів у поданій магістерській роботі вперше комплексно досліджено проблему психологізму художньої творчості, із залученням літературознавчого аналізу малодосліджених новел письменника, в яких чітко простежуються стильові домінанти експресіонізму та екзистенціалізму.

Структура роботи. Робота складається зі вступу, двох розділі (РОЗДІЛ І. ОСОБЛИВОСТІ ПСИХОЛОГІЗМУ У НОВЕЛІСТИЦІ ВАСИЛЯ СТЕФАНИКА з підрозділами 1.Твори Василя Стефаника – шедеври світової новелістики,2.Художнє моделювання життя західноукраїнського селянина в новелах Василя Стефаника,3.Парадигма величі жінки-матері у новелах Василя Стефаника та РОЗДІЛ ІІ. ЕКСПРЕСІОНІЗМ ТА ЕКЗИСТЕНЦІАЛІЗМ У ТВОРАХ ВАСИЛЯ СТЕФАНИКА та підрозділи 1.Новели Василя Стефаника як експресіоністичне відображення дійсності, 2.Образи – символи у новелі « Камінний хрест» , 3.Екзистенціал смерті і буття очима жінки-селянки в новелістиці Василя Стефаника), висновків та списку використаних джерел.

У першому розділі роботи я розглянула теоретичні аспекти ОСОБЛИВОСТІ ПСИХОЛОГІЗМУ У НОВЕЛІСТИЦІ ВАСИЛЯ СТЕФАНИКА .Кожна новела – до останньої міри згущена людська трагедія. В новелах першого періоду Стефаник зобразив майже всі сторони життя галицького селянства тих часів: політичне і національне безправ’я, виснажливу працю, розорення, наймитування, еміграцію, голодну смерть, нелади в селянській родині, породжені нестатками, рекрутчину та ін.. Стефаник став на Україні творцем жанру дуже стислої соціально-психологічної новели. Йому властиві такі прикмети стилю, як гранична стислість, емоційна наснаженість, лаконізм.

Найважливіші риси, що характерні стилю Василя Стефаника – це, по-перше, переважна увага до власне естетичних, художніх вартостей, а не до суспільних потреб, звільнення його від служіння позаестетичним потребам (народу, нації, трудящих, партій тощо), а відтак – і ствердження права митця творити за законами краси й художньої довершеності.



Просмотров 844

Эта страница нарушает авторские права




allrefrs.su - 2024 год. Все права принадлежат их авторам!