Главная Обратная связь

Дисциплины:

Архитектура (936)
Биология (6393)
География (744)
История (25)
Компьютеры (1497)
Кулинария (2184)
Культура (3938)
Литература (5778)
Математика (5918)
Медицина (9278)
Механика (2776)
Образование (13883)
Политика (26404)
Правоведение (321)
Психология (56518)
Религия (1833)
Социология (23400)
Спорт (2350)
Строительство (17942)
Технология (5741)
Транспорт (14634)
Физика (1043)
Философия (440)
Финансы (17336)
Химия (4931)
Экология (6055)
Экономика (9200)
Электроника (7621)


 

 

 

 



CLAUSE PARAMOUNT (ASBATANKVOY)



This Bill of Lading shall have effect subject ot the provisions of the Carriage of Goods by Sea Act of the United States, approved April 16, 1936, except that if this Bill of Lading is issued at a place where any other Act, ordinance or legislation gives statutory effect to the International Convention for the Unidication of Certain Rules relating to Bills of Lading at Brussels, August 1924, then this Bill of Lading shall have effect, subject to the provisions of such Act, ordinance or legislation.The applicable Act, ordinance or legislation (hereinafter called the «Act») shall be deemed to be incorporated herein and nothing herein Contained shall be demed a surrender by the Owner of any of its reghts or immunities or an increase of any of its responsibilities or liabilities under the Act. If any term of this Bill of Lading be repugnant to the Act to any extent, such term shall be void to that extent but no further.

LIMITATION OF LIABILITY (VEGIOLVOY)

(a) Any provision of this Charter to the contrary notwithstanding, the Owner shall have the benefit of all limitations of, and exemptions from, liability accorded to the owner or chartered owner of vessels by any statute or rule of law for the lime being in force. Nothing in this Charter shall operate to limit or deprive the Owner of any statutory exceptions or limitation of liability on the theory of personal contract or otherwise.

(b) The Owner and the Vessel in all matters arising under this Charter-Party or any bill of lading issued hereunder shall be entitled to the like privileges, rights, and immunities as are contained in Sections 3(6), 4, and 11 of the Carriage of goods by Sea Act of the United States approved April 16, 1936.

(c) Neither the Vessel or Owner, nor any corporation owned by, subsidiary to or associated or affiliated with the Vessel or Owner shall be liable to answer for or make good any loss or damage to the cargo occuring at any time and even through before loading on or after discharge from the Vessel, by reason or by means of any fire whatsoever, unless such fire shall be caused by the Owner's design or neglect.

BILLS OF LADING (INTERTANKVOY-76)

Bills of Lading are to be signed as presented without prejudice to this Charter-Party, and Charterers hereby indemnify Owners against all liabilities and expenses including legal costs that may arise from the signing of bills of lading as presented to the extent that the terms of such bills of lading are more onerous to Owners than are the terms of this Charter-Party.

Neither Owners nor their servants shall be required to sign or endorse bills of lading showing freight prepaid until the freight due to Owners has actually been paid.

ARBITRATION (VEGOILVOY)

Any dispute arising from the making, performance or termination of this Charter-Party shall be settled in New York, Owner and Charterer each appointing an arbitrator, who shall be a merchant, broker or individual experienced in the shipping business; the two thus chosen, if they cannot agree, shall nominate a third arbitrator, who shall be an Admiralty lawyer. Such arbitration shall be conducted in conformity with the provisions and procedure of the United States Arbitration Act, and a judgement of the Court shall be entered upon any award made by said arbitrator. Nothing in this clause shall be deemed to waive Owner's right to lien on the cargo for freight, dead freight or demurrage.

Комментарии к чартеру “RUMVOY”

Гарантия

Данная статья была взята из проформы чартера INTERTANKVOY-76, потому что именно здесь наиболее мягкие условия для судовладельца по обеспечению мореходности судна и поддержанию его механизмов и танков в исправном состоянии. К тому же, в отличии от других проформ, в INTERTANKVOY-76 говорится об использовании исключений, предусмотренных Гаагскими правилами. В проформе BEEPEEVOY о таких исключениях ничего не говорится, как и в остальных рассматриваемых чартерах. В чартере VEGIOLVOY оговаривается, что ремонт танков производится судовладельцем в течении 24 часов, иначе он вправе отменить чартер (не выгодно судовладельцу, т.к. ему необходимо сохранить чартер в силе, чтобы обеспечить фрахт). Проформа ASBATANKVOY не дает особенных выгодных условий гарантий.

Фрахт

Проформа чартера VEGIOLVOY дает наиболее выгодные условия для судовладельца относительно получения фрахта, а именно, фрахт получает судовладелец после завершения погрузки и сохраняет на него все права не зависимо не от чего. В проформе BEEPEEVOY – по окончании выгрузки (не выгодно судовладельцу). В INTERTANKVOY-76 ничего не говорится о времени уплаты фрахта. А в ASBATANKVOY калькуляция фрахта – согласно количеству груза, указанного в инспекторском сертификате (хотя и за счет фрахтователя, но все равно не на руку судовладельцу).

Мертвый фрахт

Я заимствовал данную статью из проформы чартера VEGIOLVOY.

В BEEPEEVOY даже нет понятия «мертвый фрахт». INTERTANKVOY-76 предлагает обычное условие – не достаточно груза – уплачивается мертвый фрахт (не совсем выгодно судовладельцу). В чартере ASBATANKVOY уже указывается условие достаточного количества груза для обеспечения мореходности судна по мнению капитана, однако здесь нет оговорки как в VEGIOLVOY о том, что если погружено не достаточное количество груза для безопасного мореплавания, то капитан имеет право попросить фрахтователя выгрузить груз за его счет и риск с уплатой мертвого фрахта за весь непогруженный груз.



Просмотров 1528

Эта страница нарушает авторские права




allrefrs.su - 2025 год. Все права принадлежат их авторам!