Главная Обратная связь Дисциплины:
Архитектура (936)
|
Расставь фразы в таком порядке, чтобы получился разговор между мамой и Дмимом (Jim)
Mother: Good morning, Jim! Jim: Good morning! I’m hungry. Mother: Would you like some porridge? Jim: I don’t like porridge. I would like some cheese. Mother: Good. Take some cheese. Jim: Thank you. 4. Составь для себя меню на завтрак, обед и ужин. Используй слова.
Образец: breakfast – tea, a ham, sandwich, oranges breakfast – porridge, coffee, jam, an egg, bread, cheese, a lemon lunch (обед) – soup, tea, meat, potatoes, a cake, bread dinner (ужин) – fish, an orange, a sandwich, milk
Lesson 10 Найди пять слов, связанных с картинкой.
bird, fox, girl, her, shirt, funny, box, dirty, run, black Закончи строчку. Напиши не менее двух слов. Образец:[ɑ:] – farm, dark, car, are [ɔ:] – corn, morning, short, horse, or [æ] – sad, bad, fat, angry, cat [ɜ:] – bird, girl, her, shirt, dirty [ju:] – pupil, you, student, music [ʌ] – run, but, butter, mum, duck Помоги Джиму написать заметку об одном из учеников лесной школы. Составь и Запиши предложения. Образец:good, a, She, is, girl. – She is a good pupil. 1) is, Her, Bess, name. – Her name is Bess. 2) nice, is, and, merry, She. – She is nice and merry. 3) not, Bess, lazy, is. – Bess is not lazy. 4) like, does, Bess, not, porridge. – Bess does not like porridge. 5) And, can, dance, She, sing. – She can dance and sing. Запиши свои вопросы к одному из учеников лесной школы. Упражнение 5 в учебнике поможет тебе. 1)Where do you live? 2) When do go to school? 3) What do you like? 4) Why do you like school? 5) When do you play football? 6) Where do you football?
Lesson 11 1. Помоги слонёнку Томасу сделать подписи к рисункам. Используй слова: nice, white, black, dirty. A nice girl a black pen A white bird a dirty shirt
Соедини буквы, буквосочетания в словах и соответствующие им звуки.
3. Вставь пропущенные слова: is, can, has got, likes. Образец:Her name is Jill. 1) She is seven. 2) Jill has got a funny pet. 3) She can dance, sing and play tennis. 4) She likes dogs. 4. Запиши рассказ Мэри, представляя, что она рассказывает о поросёнке Питере. My friend is not big. He is nice. He is brave and strong. He isn’t lazy. His nose is short. His eyes are dark. He can jump and dance. He can count and play chess well. He likes bananas and oranges. But he doesn’t like ham and milk. We go to school together.
Lesson 12 Напиши названия овощей и фруктов. Правильно расставь буквы в словах. o, r, r, c, a, t – carrot c, b, b, a, a, e, g – cabbage m, t, o, a, o, t – tomato p, p, e, a, l – apple p, t, t, o, a, o – potato Соедини стрелкой буквы в словах и соответствующие им звуки.
3. Джилл не успела дописать рассказ про Трикки. Закончи её рассказ. Используй слова: crocodiles, short, nice, shirt, brave, boy. He is a nice brave boy. He likes crocodiles. He has got a red shirt. His shirt is nice. It is not short.
|