Главная Обратная связь

Дисциплины:

Архитектура (936)
Биология (6393)
География (744)
История (25)
Компьютеры (1497)
Кулинария (2184)
Культура (3938)
Литература (5778)
Математика (5918)
Медицина (9278)
Механика (2776)
Образование (13883)
Политика (26404)
Правоведение (321)
Психология (56518)
Религия (1833)
Социология (23400)
Спорт (2350)
Строительство (17942)
Технология (5741)
Транспорт (14634)
Физика (1043)
Философия (440)
Финансы (17336)
Химия (4931)
Экология (6055)
Экономика (9200)
Электроника (7621)


 

 

 

 



Ф. Бекон Філософські погляди в медицині



Ф.Бекон науці про здоров'я людини він відвів одне з найважливіших місць. І ця обставина прямо випливає з основної світоглядної установки Бекона, яка говорить, що всі науки мають мати практичне призначення. Згідно Бекону, мета наук не може бути іншою, ніж “наділення людського життя новими відкриттями і благами”. А здоров'я - це одне з основних благ, яким людина володіє від народження.

В основі трактування Беконом проблем здоров'я лежать його погляди на біологічну природу людини. І тут він намагається звільнити науку від середньовічних забобон.

погляди Бекона на анатомію і фізіологію людини схожі з вченням давньоримського лікаря Галена, який, поряд з давньогрецьким лікарем Гіппократом, залишався найбільшим авторитетом в медицині в епоху Відродження.

Які висновки випливають з беконівської трактування фізіології людини? Бекон вважав, що проблема збереження молодості і здоров'я безпосередньо зводиться до того, щоб вміти підтримувати нормальну діяльність “тварин духів”. Ці “духи”, у вигляді переважання у їх складі вогненної субстанції, вимагають постійного охолодження (щоб уникнути перегріву організму). Охолодження досягається, перш за все, постійним припливом свіжого повітря за допомогою дихання. В інтересах здоров'я, радить Бекон, перевагу слід віддавати перебуванню на свіжому повітрі, а ще краще на свіжому та прохолодному.

Далі, на думку Бекона, “тварини духи” потребують правильному харчуванні. Вони поглинають соки організму, для відновлення яких потрібен постійний приплив поживних речовин ззовні і добре продумана дієта.

Життєдіяльність організму може бути підірвана і навіть повністю зруйнована пошкодженням “життєвих духів”. Тому-то для організму настільки небезпечні механічні удари по тілу, особливо - по голові. З іншого боку, “духи”, як найбільш активна частина організму, потребують постійному русі. Тому для здоров'я дуже корисні фізичні вправи, масаж і т.п. Така позиція Бекона з деяких питань, що стосуються підтримання здоров'я.

І все ж повністю відділити науку від релігії в питаннях здоров'я Бекону не вдалося. Раціональну душу людини він визнав богонатхненної, а турботу про неї відніс до компетенції релігії. Виникаюча при цьому складність полягає в тому, що фізичне здоров'я людини буває неможливо відокремити від його духовного здоров'я, і тут релігія неминуче змагається з медициною. До наук про підтримку здоров'я Бекон відносив і науку про взаємному впливі душі і тіла. Про такий вплив було відомо ще за часів донаучной, жрецької медицини. Жерці використовували накопичені багатьма поколіннями спостереження, домагаючись лікування деяких недуг шляхом збудження в хворому релігійного екстазу. Можливо, що цей результат досягався за допомогою гіпнозу.

У 9—11 вв. центр наукової мед. думки перемістився в країни арабського Халіфату. Візантійської й арабський М. ми зобов'язані збереженням коштовної спадщини М. Древнього Світу, до-рої вони збагатили описом нових симптомів, хвороб, лікарських засобів. Велику роль у розвитку М. зіграв уродженець Середньої Азії, різнобічний вчений і мислитель Ібн-Сина (Авиценна, 980—1037): його “Канон лікарської науки” був енциклопедичним зводом медичних знань.

У давньоруській феодальній державі поряд з монастирською М. продовжувала розвиватися народна М. Розповсюджені лікувальники містили ряд раціональних наставлянь по лікуванню хвороб і побутовій гігієні, травники (зельники) описували лікарські рослини.

Повільне, але неухильний розвиток мед. знань починається в Західній Європі в 12—13 вв. (що одержало відображення, напр., у діяльності Салернського ун-та). Але тільки в епоху Відродження уродженець Швейцарії лікар Парацельс виступив з рішучою критикою галенізму і пропагандою нової М., що ґрунтується не на авторитетах, а на досвіді і знаннях. Вважаючи причиною хронич. захворювань розлад химич. перетворень при травленні й усмоктуванні, Парацельс ввів у леч. практику різні химич. речовини і мінеральні води.

Тоді ж повстав проти авторитету Галена засновник сучасної анатомії А. Везалий; на підставі система-тич. анатомування трупів він описав будівлю і функції тіла людини.

Скептицизм П.Бейля та Д.Юма, сенсуалістські максими Дж. Берклі. Б.Спіноза та



Просмотров 4018

Эта страница нарушает авторские права




allrefrs.su - 2024 год. Все права принадлежат их авторам!